A l’aeroport de Lleida-Alguaire l’empresa Aeronpark hi va construït una plataforma de pàrquing i manteniment d’avions, aquesta empresa va arribar a un acord amb Servitec Aircraft Maintenance, especialitzada en manteniment i preservació d’aeronaus i aquestes dues empreses van ser les responsables de l’arribada a l’aeroport el novembre de l’any passat una aeronau, un Airbus 330-200 de la companyia TAP Portugal.
En paral·lel s’han anat buscant altres companyies aèries per a oferir l’aeroport de Lleida-Alguaire com a espai de manteniment i preservació d’avions.
L’empresa Boeing que va construir un avió anomenat 737-8 MAX va detectat que algunes aeronaus tenien problemes de software i han suspès temporalment els vols d’aquest tipus d’avions per a fer les revisions i modificar els sistemes de software. Això ha fet que algunes companyies aèries, entre altres Norwegian, que havien comprat aquest tipus d’avions hagin de preservar els seus avions a terra.
Mentre estan pendents de la posada en funcionament de nou dels avions necessiten de serveis tècnics especialitzats en manteniment d’aeronaus. Per aquest motiu empreses com Aeronpark i Servitec poden oferir els serveis de l’aeroport de Lleida-Alguaire a disposició de les companyies aèries que tenen aquest tipus d’avions.
L’aeroport de Lleida-Alguaire té moltes avantatges en aquest aspecte, per la seva ubicació en el món, oferint un clima excepcional on els avions no pateixen temperatures extremes, per la disponibilitat d’espai a la plataforma per aquestes aeronaus, per la focalització de l’aeroport en aquest sector i perquè aquesta activitat és el present i el futur com a aeroport industrial de Catalunya.
Per aquest motiu notícies com l’arribada d’aeronaus de Norwegian per a fer manteniment a l’aeroport o l’arribada d’aeronaus de la companyia Islandesa Icelandair a fer manteniment a l’aeroport són les notícies que confirmen el bon rendiment de l’aeroport com a espai aeronàutic industrial de Catalunya.