L’aeroport de Lleida-Alguaire es consolida com a aeroport industrial i de formació
Per al secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, “orientar estratègicament l’aeroport d’Alguaire cap a l’activitat industrial i de serveis està essent un èxit i ens ofereix un recorregut de creixement molt important”. En aquest sentit, ha afegit que Catalunya necessita un aeroport industrial per desenvolupar un sector en creixement, i ha assegurat que “aquesta és una aposta per Lleida, perquè aquesta ciutat ha estat tradicionalment mancada d’activitat industrial”. Gavín ha defensat que “ens cal diversificar i internacionalitzar l’activitat econòmica del territori i enfortir l’activitat industrial, i l’aeroport d’Alguaire és una aposta en aquest sentit”.
En l’àmbit de la formació, cal destacar l’arribada de l’escola lituana BAA Training, amb base operativa a Alguaire des de l’octubre de 2018. Aquesta escola compta ja, aquest hivern, amb 17 avions basats a les instal·lacions lleidatanes, i dona servei de manera permanent a una quarantena d’alumnes.
També en l’àmbit formatiu, el 2018 s’ha signat l’acord entre el Centre Universitari de Pilots de l’Estat, CESDA i Vueling, per establir a Lleida-Alguaire la base de pràctiques dels futurs pilots de l’aerolínia que s’estan formant al centre de la Universitat Rovira i Virgili.
En l’àmbit d’empreses de la indústria aeronàutica, l’empresa Servitec, amb la col·laboració d’Aeronpark, està reciclant una aeronau A330 de la companyia portuguesa TAP.
I en el sector del manteniment, la infraestructura lleidatana ha rebut aquest 2018 l’empresa Futurhangars, que està realitzant les tasques de manteniment de la flota de naus de BAA Training; així com l’empresa de transport urgent, Flightline, amb qui ha signat un acord per establir la seva base de manteniment i formació a l’aeroport.
Aquestes activitats s’han complementat també amb l’arribada de companyies en base a l’aeroport, com la portuguesa Leasy Fly Charter, que ha decidit basar dues aeronaus ATR a l’aeroport i les corresponents tripulacions i equips de manteniment a Lleida.
Pel que fa l’àmbit aeroespacial, l’associació Cosmic, vinculada a l’UPC, ha iniciat l’activitat de proves de motor i llançament de coets l’any 2018.
A més de les novetats del 2018, durant l’any passat les empreses Vueling i Air Nostrum van seguir operant a l’aeroport, fent pràctiques d’aterratges i enlairaments d’entrenament en base. Singular Aircraft, Hemav, ASDT o 02 Infinity també han continuat la seva activitat a l’aeroport.
L’arribada de nous tour operadors de transport de passatgers
L’operador suec, Quality Travel, ha operat des del 4 de febrer fins el 25 de març amb dues aeronaus, connectant Lleida amb Estocolm, Jönköping, Göteborg, Kalmar, Malmö, Växjö i Linköping.
L’altre tour operador nou ha estat l’especialista en turisme sènior Imserso, que va operar els divendres tant a la primavera com a la tardor, connectant Lleida amb Maó.
Complementàriament, hi ha hagut l’operació charter del tour operador britànic Neilson, tots els diumenges entre el 21 de desembre de 2017 i el 8 d’abril de 2018; així com l’operativa regular anual, els divendres i els diumenges per part d’Air Nostrum, connectant Lleida amb Palma de Mallorca. Addicionalment, els mesos de juliol i agost, l’aerolínia Air Nostrum ha ofert des de l’aeroport de Lleida vols regulars a Eivissa i Maó tots els diumenges.
Increment del 49% de passatgers i usuaris i del 143% en operacions
L’arribada de noves empreses a l’aeroport s’ha traduït en un increment de clients i d’operacions. En relació a passatgers i a usuaris d’aviació general, l’aeroport ha assolit un total de 45.532, que suposen un increment del 49% respecte els 30.406 de l’any anterior.
En relació al nombre d’operacions, el 2018 s’han registrat un total de 6.063 operacions, que suposen un increment del 143% respecte les 2.494 operacions registrades l’exercici 2017.
.