La Fira aeronàutica LleidaAirChallenge d’enguany tanca amb un increment del 30% de visitants, que arriben als 5.500

La  Fira LleidaAirChallenge d’enguany, que s’ha celebrat a l’aeroport de Lleida-Alguaire aquest cap de setmana, ha tancat les portes avui amb una afluència de 5.500 visitants, que han pogut visitar el prop del centenar d’expositors instal·lats i assistir i prendre part en l’ampli ventall d’activitats organitzades al voltant del món de l’aeronàutica. La xifra de visitants d’enguany supera en un 30% la de l’edició anterior. La del 2023 seria la novena edició de la fira si es compta que a l’octubre del 2013 es va fer l’edició 0.

El president d’Aeroports de Catalunya, Daniel Albalate, s’ha mostrat “molt satisfet i agraït amb la molt bona acollida que ha tingut la fira aquest any i ha explicat que l’augment de visitants “supera les expectatives que ens havíem fet”. Segons Albalate, tot plegat “confirma l’encert en el canvi de dates i ubicació a la zona industrial, que ha agradat molt al públic i als exhibidors i ha ajudat a la circulació dins del recinte”. Cal recordar que enguany la fira s’ha ubicat per primer cop a la plataforma industrial de l’aeroport i, a més, que s’ha deixat de celebrar a principis del mes de juny, com s’havia fet en les edicions anteriors, per evitar la calor extrema d’aquelles dates, i s’ha traslladat al 7 i 8 d’octubre.

Daniel Albalate ha ressaltat que la fira ha estat un èxit pels professionals i aficionats del sector. “Ens diuen que els també han superat les seves expectatives i així ho confirma el nombre d’aeronaus i de visites en mode fly-in que hem tingut”, ha assenyalat. Val a dir que durant els dos dies de la fira  l’aeroport ha acollit més de 120 aeronaus entre visitants i expositors”. Albalate també ha volgut destacar l’ambient familiar i festiu que s’ha viscut a l’aeroport tot el cap de setmana. “Això és el que pretenem –ha dit-, obrir les nostres instal·lacions i acostar l’aeronàutica a la ciutadania”. 

Els 96 expositors de la fira han estat distribuïts en tres espais: un, dedicat a l’activitat del New Space i noves tecnologies aeronàutiques i de l’espai; un segon, a l’àmbit de la formació; el tercer, a les empreses del sector aeronàutic. La fira ha inclòs per primer cop la compravenda in situ d’aeronaus de segona mà, concretament de tres avionetes i un helicòpter.

Els visitants han pogut gaudir d’exhibicions de drons, amb demostracions de les seves possibles aplicacions, i amb tallers per al públic infantil. Les activitats al voltant dels drons han estat una de les atraccions de la fira, en consonància amb la rellevància que aquesta tecnologia està assolint en l’aeronàutica. La Federació Aèria Catalana ha organitzat exhibicions de les diferents tipologies d’aviació esportiva, amb autogirs, paramotors i aeromodels, i amb avions històrics. Una de les novetats de cara al públic és que enguany ha tingut ocasió d’experimentar el pilotatge d’una aeronau mitjançant dos simuladors de vol, un de vols comercials i un altre de competició. També s’han exposat un helicòpter del cos dels Mossos d’Esquadra i un altre del d’Agents Rurals.

El programa de la fira ha inclòs onze jornades, bona part de les quals han girat al voltant de les diferents orientacions estratègiques de l’aeroport i ens les seves possibilitats laborals, que han gaudit de bona acollida, amb una mitjana d’assistència de més de 30 persones. La primera i única wingwalker (ballarina de l’aire) professional espanyola, Ainhoa Sánchez, ha explicat en què consisteix la seva modalitat acrobàtica en la conferència “Ballant sobre un avió biplà”. També hi ha intervingut Joan Anton Català, comissari de la Commemoració Any Joan Oró, amb la conferència divulgativa “Joan Oró: l’origen de la vida i l’Univers”.